Jak zvýšíte přítomnost svého podniku na internetu, když téměř každý zákazník začíná své hledání na internetu? V první řadě samozřejmě musíte zajistit, abyste měli skvělé webové stránky. Solidní online přítomnost (vaše webové stránky, sociální platformy atd.) je nezbytnou součástí prodejního a marketingového ekosystému vaší společnosti.
Kromě toho však chcete, aby lidé mohli najít a jednou z nejdůležitějších věcí, kterou můžete udělat hned, je zajistit, aby byl váš profil Google Moje Firma (GMF) aktuální. Je to často první kontakt zákazníka s vaší firmou. Ujistěte se, že není váš poslední! (Nemáte profil GMF? Okamžitě si ho zřiďte…je to snadné a zdarma.)
Síla výzkumu zákazníků Některé studie ukazují, že osm z deseti lidí začíná online při provádění průzkumu před nákupem nebo nákupem výrobku či služby. Vzhledem k těmto číslům chytrý podnikatel ví, jak důležité je, aby ho vyhledávače zachytily.
Když zákazníci hledají produkt nebo službu, GMF je často první, co se zobrazí poblíž horní části vyhledávání, a to jak v mobilním, tak v desktopovém prostředí. Zákazníci tuto informaci často využívají, aby zjistili, jaká je vaše pracovní doba, nebo aby našli telefonní číslo a zeptali se na bezpečnostní protokoly COVID ve vašem podniku. Ať už je důvod jakýkoli, musíte se ujistit, že mají tyto informace okamžitě k dispozici… jinak mohou jít jinam.
Vytvoření silného prvního dojmu pomocí služby GMF
Vzhledem k těmto statistikám je aktualizovaná a relevantní GMF pro váš online úspěch zásadní. Pandemie COVID-19 jen zvýšila význam GMF, říká. Forbes časopis. Většina online vyhledávačů uvidí váš profil GMF ještě předtím, než přejdou na vaše webové stránky – pokud na ně vůbec přejdou. Váš profil GMF okamžitě vytvoří první dojem pro vyhledávače, kteří pak mohou snadno vidět všechny podstatné informace o vaší firmě uvedené v pravé části rozhraní na počítači (nebo blízko horní části výsledků na mobilním telefonu.) Zákazníci, kteří vás najdou prostřednictvím GMF, mohou dokonce posílat zprávy přímo na váš firemní telefon nebo e-mail prostřednictvím rozhraní GMF.
Google SEO 101
Existuje řada důvodů, proč by váš profil GMF mohl a měl být součástí vašeho úsilí o SEO (optimalizaci pro vyhledávače) pro vaši online obchodní prezentaci:
- Lepší viditelnost. Služba GMF je dokonalým nástrojem pro majitele malých podniků, kteří mohou uvádět pracovní dobu, typ podniku a cestu k místu podnikání. Podle Forbes, vyplněný seznam GMF může sám o sobě zlepšit lokální umístění podniku v SEO.
Vytváří také okamžitý první dojem pro vyhledávače, kteří vidí základní informace o vaší firmě uvedené blízko horní části rozhraní vyhledávání. Google vám umožní napsat o svém podniku popis o 750 znacích (jeden nebo dva odstavce).
- Vestavěné mapování. Služba GMF má integraci se službou Google Maps, která usnadňuje vyhledání vaší firmy v nejpoužívanější mobilní aplikaci s mapami a pokyny. Pokud chce někdo najít cestu k vašemu podniku, je součástí GMF také mapa Google. A uvědomte si, že většina lidí ji použije ještě předtím, než se podívá na vaše skutečné webové stránky, takže pokud jste se nedávno přestěhovali, ujistěte se, že jste aktualizujte svou adresu a mapu GMF.
- Integrované marketingové nástroje. Přidání fotografií do GMF přiláká potenciální zákazníky k vaší nabídce.
Zjednodušené nástroje pro kontakt a výpis. Ujistit se, že je snadné kontaktovat vaši firmu, je velmi důležité… zejména v době, kdy nás stále ovlivňuje pandemie, a Průzkum společnosti Google nedávno zjistil, že 60 procent uživatelů chytrých telefonů kontaktovalo firmu přímo z výsledků vyhledávání GMF.
Recenze GMF… důležitější než kdy jindy
Recenze zákazníků jsou mocné, a přesto je majitelé malých podniků často ignorují. Studie ukazují, že když si lidé dělají online průzkum, než se rozhodnou pro nějaký produkt nebo službu, 88 procent těchto online uživatelů se při rozhodování spoléhá na recenze.
Recenze zákazníků se zobrazují pod vaším profilem GMF, což vaší firmě dodává sociální důvěryhodnost, která se vyrovná jiným zdrojům recenzí, jako je například Yelp. Ať už jste se svými zákazníky v pravidelném kontaktu a získáváte od nich zpětnou vazbu, recenze na vaší stránce GMF znamená, že všichni zákazníci – a potenciální zákazníci – budou moci vidět jejich komentáře.
Každá recenze, kterou obdržíte od Googlu, by vám měla poskytnout představu o tom, zda váš podnik nabízel skvělou zákaznickou zkušenost. A spolu s tím zjistíte, jak skvělou práci váš podnik odvedl (nebo neodvedl) při nabízení této zkušenosti. Informace, které získáte z recenzí, byste měli považovat za velmi cenné informace, ať už byly pozitivní, nebo negativní.
Poslední rada týkající se recenzí na GMF… nečekejte, až vám spokojení zákazníci nabídnou recenzi, požádejte je o to!
Upevnění online prezentace vaší firmy
Skvělá online prezentace je jedním z klíčových prvků vašeho marketingového základu, proto je nezbytné, abyste k vývoji svých webových stránek přistupovali se stejnou strategií, jakou jste věnovali ostatním aspektům svého podnikání.