Svět se mění… rychle. Vaše marketingová strategie není jiná a vy budete muset mít přehled o některých klíčových ukazatelích.
Jako malá a střední firma je docela lákavé pokračovat ve status quo a rozesílat e-maily jako obvykle. Fungují vám však vaše kampaně – a pokud ne, proč?
Neignorujte data. Místo toho přijměte tuto výzvu!
Věřte tomu nebo ne, ale jednou z nejlepších a nejagilnějších metod komunikace se zákazníky je e-mail. Bohužel podle společnosti Litmus, která se zabývá e-mailovým marketingem, více než polovina podniků trvá nejméně dva týdny, než se e-mail rozešle. To je jeden email!
O agilním marketingu jste již pravděpodobně slyšeli. Ve zkratce to jednoduše znamená, že využíváte data a analytiku k neustálému zlepšování svého úsilí. Jako součást agilní marketingové strategie je použití e-mailu ideální. Po odeslání e-mailu získáte velmi rychle analytické údaje a můžete se rychle přizpůsobit pro další odeslání.
Agilní e-mailové strategie jsou skvělým způsobem, jak navázat kontakt se zákazníky. Institut pro obsahový marketing zjistil, že 87 % B2B marketérů uvedlo, že e-mail je pro ně jedním z hlavních organických (bezplatných) distribučních kanálů. A jak jsme již uvedli v jednom z předchozích blogů, e-mail je také skvělý způsob, jak si udržet vašich nejvěrnějších zákazníků.
Dobrou zprávou je, že rozesílání e-mailů nemusí být zdlouhavé a pracné. Pokud máte stanovenou strategii, můžete začít s relativně malým rozčilováním.
Udržujte to jednoduše
Pro každou e-mailovou kampaň si napište jediný cíl a cílovou skupinu. I kdyby to měla být jen jedna věta, pomůže vám i ostatním ve vaší firmě, kteří vám pomáhají, abyste se na ni zaměřili. A nezapomeňte si vytvořit obsahový kalendář, kdy chcete jednotlivé e-maily odeslat. Ponechat méně náhodě je mnohem chytřejší než prostě vystřelit e-mail, když vás popožene duch.
Udržování jednoduchých designových prvků vám umožní relativně snadnou reprodukci e-mailů. A pokud nemáte dovednosti pro navrhování šablon, existuje spousta designérů se zkušenostmi s e-maily, kteří vám mohou pomoci takovou šablonu vytvořit. Většina nástrojů pro e-mailový marketing má navíc vestavěné šablony, které můžete v případě potřeby upravit bez větších zkušeností s designem.
Jakmile budete mít šablonu, použijete ji k realizaci jasných cílů kampaně pro každý jednotlivý e-mail, ale nemusí být propracovaná. Postupujte podle své strategie a navažte kontakt s cílovou skupinou.
Jasná a zřetelná výzva k akci
Výzva k akci (CTA) je jednoduše akce, kterou má čtenář po otevření e-mailu provést. Ve většině případů je to kliknutí na odkaz, který je zavede na vaše webové stránky, kde mohou využít speciální nabídky, přihlásit se na webinář nebo si přečíst zajímavý příspěvek na blogu. Opět platí, že to musí být jednoduché!
Agilní CRM doporučuje, aby se CTA nacházela v horní části e-mailu a aby byla jasná a přímá, pokud jde o potřebnou akci. CTA by měl být hlavní odkaz, na který chcete, aby lidé přešli. Nechcete, aby zde docházelo k nedorozuměním. Dejte e-mail před odesláním přečíst několika lidem ve vaší kanceláři nebo mezi vašimi spolupracovníky a ujistěte se, že i podle nich je CTA jasný.
V některých případech se může hodit jeden nebo případně dva další odkazy, ale nepoužívejte jich příliš mnoho. Chcete, aby vaše CTA zazářilo.
Věnujte nějaký čas skvělému předmětu
Udělejte si jasný a přesvědčivý předmět. Na co je vaše cílová skupina zvědavá? Zjistěte to a přimějete je, aby váš e-mail otevřeli. Tak tohle je tak jednoduché… i když ne vždy snadné.
Hubspot říká „Nejlepší předměty e-mailů jsou kreativní, přesvědčivé a informativní, aniž by prozrazovaly příliš mnoho.“ Jde o následující: Pokud předmět e-mailu někoho nepřiměje k jeho otevření, nikdy neuvidí vaše fantastické sdělení nebo obrázek.
Existuje spousta dobrých příkladů úspěšných předmětů, ale nezapomeňte, že své zákazníky znáte lépe než kdokoli jiný. Položte si proto dvě otázky: Jak můj produkt nebo služba pomáhá mé cílové skupině? A co by je přimělo otevřít e-mail?
Podívejte se na některé z nich superhrdinské předměty pro několik nápadů. A nezapomeňte v průběhu kampaní testovat různé techniky, abyste zjistili, které předměty na vaše publikum fungují nejlépe.
Používejte jeden atraktivní a zajímavý obrázek
Bylo prokázáno, že obrázky účinně shrnují vaše téma a upoutávají pozornost čtenářů více než samotný obsah.
Poskytovatel e-mailových služeb Constant Contact říká, že správný obrázek může upoutat pozornost čtenáře natolik, že ho přiměje, aby se zapojil do CTA. Udělejte obrázek tak, aby se dalo kliknout i na váš CTA odkaz. Chcete čtenářům co nejvíce usnadnit cestu k informacím, které poskytujete.
Nezapomeňte, že pokud je to možné, používejte v každém e-mailu pouze jeden výrazný obrázek. Pokud musíte použít jiné, používejte je střídmě. Příliš mnoho obrázků, stejně jako příliš mnoho slov, může oslabit dopad vašeho sdělení,
Existuje několik bezplatných zdrojů fotografií nebo si je můžete pořídit sami. Můžete dokonce zvážiter zobrazující skuteční lidé za vaší značkou, abyste zvýšili důvěru a angažovanost svých zákazníků. Pokud se rozhodnete použít bezplatné fotografie, vyjádřete své uznání tím, že fotografovi vrátíte kredit.
Bez ohledu na to, kde fotografie najdete, nejdůležitější je zachovat emocionální spojení mezi slovy a fotografiemi a také nadále si stát za vnějším obrazem své značky. Kvalita a relevance zvoleného snímku ovlivní vnímání vaší firmy čtenáři, proto věnujte výběru vhodného snímku trochu času.
Vyberte si jednu věc, kterou chcete v příštím e-mailu zlepšit
Důsledně prověřujte své analytické údaje (podle našich zkušeností začíná angažovanost většinou klesat až 72 hodin po každém vydání) a vymyslete jednu věc, kterou v příštím e-mailu uděláte lépe. Nepotřebujete úplný seznam věcí, které příště uděláte… stačí si vybrat jednu.
Možná vylepšete předmět e-mailu, pokud máte nízkou míru otevření. Nebo napište přesvědčivější titulek či text v těle e-mailu. Jde o to, abyste se podívali na analýzu svých e-mailů, zjistili, kde jsou slabiny, a vybrali si jednu věc, kterou příště zlepšíte. A je to!
Existuje mnoho drobných úprav, které můžete provést, abyste zlepšili dobu obratu e-mailového marketingu, a díky nimž budou vaše e-maily také mnohem efektivnější. Klíčem k úspěchu je rozdělení úkolů na malé, realizovatelné akce.
Netrapte se dokonalým e-mailem, prostě pracujte na tom, abyste se snažili každý z nich vylepšit, a sledujte své analytické údaje, abyste zjistili, zda se vám daří tohoto cíle dosahovat.