Jaké jsou základní kameny pevného marketingového základu?



K vytvoření a realizaci efektivních a úspěšných marketingových kampaní potřebujete solidní marketingové základy na jejich podporu. Co znamená mít pevný marketingový základ? Znamená to, že máte pevný základ, na kterém můžete ve správný čas vytvořit správné sdělení pro správné publikum vašich produktů nebo služeb. Pevný základ vám umožní vytvořit marketingovou strategii, která podporuje váš prodejní a marketingový ekosystém a dokáže se přizpůsobit vnějším změnám.

Existují čtyři hlavní základní pilíře, které určují sílu vašeho marketingu, včetně:

  • Identita značky
  • CRM
  • Přítomnost online
  • E-mailový marketing

Jedno upozornění. I když máte tyto komponenty jako součást marketingového zásobníku vaší společnosti, neznamená to, že máte pevný základ pro podporu vývoje a realizace úspěšné marketingové strategie.

Budete se muset ujistit, že vyhodnocujete celý svůj současný stav, abyste pochopili, kde se nacházíte a kde možná budete muset provést zlepšení. Víte, co funguje a co nefunguje? Jste si vědomi existujících mezer ve vašem marketingovém základu? Pochopení vašeho současného stavu vám pomůže vytvořit robustnější plán. 

Začněme tedy… níže jsou uvedeny čtyři základní pilíře pro vybudování pevného marketingového základu a několik příkladů otázek, které můžete sobě a svému týmu položit, abyste dobře pochopili případné nedostatky ve vašem marketingovém ekosystému, pokud jde o tyto pilíře.

Identita značky

Identita značky je způsob, jakým se vaše značka prezentuje ostatním. Je to osobnost vašich produktů, způsob, jakým podnikáte, vaše služby a firemní kultura. Spojuje všechny prvky, které tvoří veřejnou identitu vaší společnosti, včetně designu loga a barevné palety, PVM a sloganů. Vaše značka definuje vaši firmu. Vyvolává pocity a postoje u vašich zákazníků a potenciálních zákazníků a odlišuje vaši společnost a produkty.

Pokud jde o marketing, úspěch není univerzální. Co funguje u jedné společnosti, nemusí fungovat u jiné, a to platí zejména v případě budování značky. Chcete-li vytvořit úspěšnou marketingovou kampaň, musíte nejprve zhodnotit svou značku a určit, čím je jedinečná. Teprve poté můžete vytvořit sdělení a strategie, které budou rezonovat s vaší cílovou skupinou.

Slogany

Slogan je nesmírně cenným přínosem, který je často přehlížen. Slogan vaší společnosti spojuje publikum s vaší značkou prostřednictvím emocí, buduje důvěru a loajalitu zákazníků a potenciálních zákazníků. Tagline vystihuje podstatu vaší firmy a může vašim zákazníkům sdělit mnoho pouhými třemi slovy. Vzpomeňte si na tyto slogany: „Prostě to udělejte“ nebo „Jste v dobrých rukou“. Pravděpodobně přesně víte, které společnosti tyto slogany patří. Máte vlastní slogan? Funguje? Možná je na čase pořídit si nový slogan nebo dokonce svůj slogan změnit.

Vizuální identita

Vaše vizuální identita pomáhá navázat kontakt se zákazníky a potenciálními zákazníky tam, kde to slova nedokážou. Konzistentní barvy a grafika sjednocují sdělení značky a umožňují zákazníkům okamžitě komunikovat se značkou. Tato oblast brandingu také vytváří emocionální spojení s publikem.

Při hodnocení své značky si můžete položit následující otázky:

  • Jaký jedinečný příběh se skrývá za názvem vaší firmy / logem?
  • Jak moc je vaše značka nebo produkt rozpoznatelný pro vaše zákazníky?
  • Jaký pocit mají mít vaši zákazníci z vašeho výrobku/služby?

Řízení vztahů se zákazníky (CRM)

Možná máte systém CRM, kde uchováváte všechny informace o zákaznících, ale máte strategii řízení vztahů se zákazníky? Bez strategie CRM není váš nástroj CRM ničím jiným než drahou databází.

V dnešním podnikání je nezbytné, abyste měli. CRM strategii na místě. Strategie CRM určuje, jak budete budovat a udržovat vztahy se zákazníky pomocí marketingu a prodeje. Robustní program CRM vám pomůže rozvíjet podnikání tím, že bude budovat pevnější vztahy se zákazníky a poskytovat cenné poznatky o jejich chování, abyste mohli zlepšit jejich zkušenosti s vašimi produkty nebo službami.

Lepší zkušenosti zákazníků

Vytváření lepší zákaznické zkušenosti začíná tím, že znáte své potenciální zákazníky a víte, kde se nacházejí v nákupní cestě. Tyto informace vám umožní vytvořit personalizovanější zážitek a vybudovat tak silnější vztah k vaší značce, službě nebo produktu. Pokud své zákazníky neznáte, je načase, abyste je poznali. Zlepšení zákaznické zkušenosti podpoří loajalitu zákazníků a zvýší prodeje.

Zásadní informace o zákaznících

Znát své zákazníky a udržovat si je je pro všechny podniky zásadní. Strategie CRM vám umožní shromažďovat cenné údaje a informace, které vám poskytnou informace potřebné k udržení zákazníků a zlepšení jejich zákaznické zkušenosti. Systémy CRM poskytují zásadní informace o zákaznících, které lze využít k poskytnutí cenných informací o zákaznících, včetně preferencí a chování produktů nebo služeb, takže podniky mohou odpovídajícím způsobem přizpůsobit nabídky.

Při hodnocení systému CRM a strategie CRM si můžete položit následující otázky:

  • Jak využíváte svůj současný CRM, pokud nějaký máte?
  • Popište svůj prodejní proces. Jaké jsou kroky od identifikace potenciálního zákazníka až po jeho koupi vašeho produktu nebo služby.?
  • Odkud získáváte kontakty?

Přítomnost online

Každá firma, bez ohledu na velikost a odvětví, potřebuje online prezentaci. Vytvoření online marketingové strategie je jedním z faktorů, které přispívají k pevným marketingovým základům.

Online marketingová strategie se prakticky točí kolem dvou hlavních složek: SEO a PPC.

  • SEO To je nejlepší typ návštěvnosti, protože se jedná o organickou návštěvnost – návštěvnost webových stránek bez nákladů.
  • PPC je zkratka pro pay-per-click. To znamená, že společnost platí za reklamy, které se zobrazují ve vyhledávačích, když někdo hledá určité klíčové slovo nebo frázi.

Zavedení online marketingové strategie přináší mnoho výhod, včetně zvýšení příjmů a budování povědomí o značce. Ale stejně jako všechny ostatní oblasti budování silných marketingových základů, i budování online prezentace vyžaduje čas. Pochopení vašich zákazníků, kde se na internetu nacházejí a jaká klíčová slova vyhledávají, to jsou otázky, které si musíte položit.

Zde je několik prvků, které vám pomohou vytvořit účinnou online prezentaci:

  • Webové stránky. Webové stránky jsou základním nástrojem pro podnikání. Měly by být viditelné, zaujímat vysoké pozice ve vyhledávačích a mít snadno použitelné rozhraní, které lidem umožní rychle najít potřebné informace. Obsah webových stránek je třeba průběžně měnit a doplňovat, protože Google rád vidí čerstvý obsah.
  • Obsah. Jak všichni víme – obsah je v marketingu král, takže se ujistěte, že váš obsah je hodnotný a poutavý. Vytváření obsahu však může být náročné, zejména když už je ho tolik. Je však důležitý, protože slouží k výchově potenciálních zákazníků, budování prostoru pro předplatitele a generování příjmů.
  • Sociální média. Prezentace na internetu není úplná, pokud nemáte stránku nebo účet na sociálních sítích. Přítomnost na sociálních sítích je významná pro malé podniky, které hledají nové zákazníky nebo potenciální zákazníky.

Při hodnocení své online přítomnosti si můžete položit následující otázky:

  • Jaké jsou hlavní cíle vašich webových stránek?
  • Je váš produkt / služba (to, co poskytujete zákazníkovi) na vašich stránkách jasně komunikován?
  • Jaké další nástroje máte integrovány do svých webových stránek (tj. e-mailový marketing, prodejní nástroje atd.)?

E-mailový marketing

E-mailový marketing je jednou z nejdostupnějších forem digitální reklamy, ale také jednou z nejúčinnějších. Komunikuje se zákazníky, zapojuje je a buduje důvěru. Programy oslovování e-mailem prokázaly, že odběratelé e-mailů u vás pravděpodobněji nakoupí než ti, kteří vaše e-maily nedostávají.

E-mailový marketing lze využít k různým účelům, mj:

  • Generování potenciálních zákazníků. Shromažďujte kontaktní údaje tím, že nabídnete bezplatnou zkušební verzi nebo pobídku (například slevu), když se lidé zaregistrují na vašich webových stránkách.
  • Zpravodaje. Zasílejte odběratelům průběžně aktualizace a oznámení. Zasílat příliš málo e-mailů znamená „sejít z očí znamená sejít z mysli“. Informační e-maily, jako jsou newslettery, udržují vaši značku relevantní a
  • Propagační e-maily. Posílejte e-maily propagující uvedení nových produktů na trh, speciální nabídky nebo jiné propagační akce, které mohou být relevantní pro vaše současné publikum.

Strategický úspěch e-mailového marketingu závisí na dvou klíčových faktorech: automatizaci a obsahu.

Automatizace

Automatizace e-mailových kampaní zefektivní vaši odchozí komunikaci, abyste mohli pokračovat v cestě svých kontaktů. Automatizace vám umožní „nastavit a zapomenout“, což vám uvolní čas, abyste se mohli soustředit na jiné činnosti, zatímco marketingová automatizace běží na pozadí.

Obsah e-mailu

E-mailový obsah nejenže udržuje vaše publikum ve spojení a zapojuje ho, ale také přivádí návštěvnost na vaše webové stránky. Udržování konzistentní frekvence obsahu vytváří důvěru a vysílá zprávu o spolehlivosti značky. Najít si čas na tvorbu obsahu může být obtížné, zejména pro malé firmy, jako je ta vaše.

Součásti, které jsou na místě pro vybudování silného marketingového základu, jsou nedílnou součástí skládačky pro budování úspěšného podniku a efektivních marketingových kampaní. Vytvoření těchto základů však není snadný úkol. Je třeba sladit a vzájemně spolupracovat řadu složek. Chcete-li zjistit, jak pevný je váš marketingový základ, vyplňte tento krátký kvíz a zjistěte, jaké jsou vaše skóre marketingových základů a jak si stojí každý z vašich čtyř základních pilířů marketingového základu.

Při hodnocení taktiky e-mailového marketingu si můžete položit následující otázky:

  • Co typ e-mailových kampaní, které posíláte, a jaká je frekvence jejich zasílání?
  • Jaké výzvy k akci obvykle používáte?
  • Sledujete zapojení příjemců, a pokud ano, jak se s vámi příjemci spojují nebo sdílejí váš obsah?


Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články