Míra neúspěšnosti malých podniků: Vyhněte se nebezpečí, které vás čeká



Padesátiprocentní míra neúspěšnosti malých podniků je osudem téměř poloviny podniků během pátého roku jejich fungování. Dobrou zprávou však je, že polovina nezkrachuje, ale selže! Zajímavé je, že tyto míry jsou konzistentní v čase, takže současné ekonomické podmínky pravděpodobně neovlivní vaši úspěšnost či neúspěšnost tak, jak byste si mohli myslet.

S určitým porozuměním tomu, proč k těmto neúspěchům dochází, mohou malé podniky prosperovat v současném ekonomickém prostředí i daleko za jeho hranicemi.

Proč podniky selhávají?

Je zřejmé, že existují mnoho důvodů, proč malé podniky selhávají, ale několik z nich se stále opakuje. Podle průzkumu mezi 100 zakladateli začínajících podniků patřily mezi hlavní důvody neúspěchu:

  • 42% Nedostatek poptávky po výrobku nebo službě
  • 29% Problémy s cash flow nebo nedostatek peněz
  • 23% Neschopnost získat a najmout správný tým
  • 19% Neprovedení průzkumu konkurence, což má za následek převýšení konkurence
  • 14% Špatný zákaznický servis nebo nedostatečné porozumění zákazníkům
  • 14% Slabá marketingová strategie

Jak se těmto nástrahám vyhnout?

Vytyčení směru pro prvních pět let….a poté pro budoucnost… vyžaduje průzkum a důkladné strategické plánování.

Existuje ještě poptávka? I když jste provedli počáteční průzkum, abyste zjistili, zda je po vašem produktu skutečná poptávka, uvědomte si, že tento proces po prvním roce neskončí. Trhy se mění, zákazníci se mění a ve světě podnikání jen máloco zůstává na stejné úrovni. Vzhledem ke změnám, které jsme v posledních letech zaznamenali díky COVID, je možné, že se váš trh změnil mnohem více, než si uvědomujete.

Promluvte si se svými zákazníky a potenciálními zákazníky. Opravdu jim naslouchejte. To, že máte skvělý produkt, ještě neznamená, že jsou na něj vaši zákazníci připraveni! Naopak, mohou být připraveni, ale budou potřebovat konkrétní nabídku, abyste dokázali, že skutečně rozumíte jejich bolestivým místům.

Zásadní tipy pro cash flow

Cash flow a dobrý úvěr jsou vždy důležité. Možná jste své podnikání zvládli v prvních letech, ale je důležité v tom pokračovat:

  • Ujistěte se, že máte dobrý úvěr
  • Udržujte výdaje na nízké úrovni
  • Využijte vlastní síť kontaktů

Kromě toho byste měli:

  1. Ujistěte se, že máte k dispozici dobrý tým. Mnoho podnikatelů je v pokušení snažit se dělat všechno sami nebo si na pomoc přizvat rodinu a přátele. To může být v pořádku v prvním roce, ale nemusí to být dobrá dlouhodobá strategie. Jak se mladá firma rozrůstá, budete muset zvážit, zda najít ty správné lidi pro tuto práci.

Prozkoumejte svou konkurenci. Je důležité vědět, jaké jsou vaše silné a slabé stránky. Je však také nesmírně důležité vědět totéž o své konkurenci. Poté, co jste dokončili vlastní SWOT analýzu (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats – silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby), proveďte totéž pro své konkurenty. Možná zjistíte, že existují oblasti, ve kterých vynikáte, ale znalost toho, co dělají vaši konkurenti dobře, vám může poskytnout určitý náhled na to, kam je třeba zaměřit své úsilí. To vám poskytne konkurenční výhodu na trhu a umožní vám vyniknout.

  1. Poskytování vynikajících služeb zákazníkům. Udržet si dobrého zákazníka je mnohem výhodnější než hledat nové zákazníky. HubSpot upozorňuje, že dobrý zákaznický servis je pro úspěch nezbytný. Koneckonců tato funkce představuje přímé spojení mezi vámi a vašimi zákazníky.

Zamyslete se nad tím: zvýšení počtu zákazníků o pouhých 5 % může znamenat zvýšení vašich celkových zisků o 25 %. Částečně je to dáno tím, že stálí zákazníci utratí u vaší společnosti mnohem více než noví zákazníci. Znají vás, důvěřují vám a díky vašemu skvělému zákaznickému servisu se k vám budou vracet.

  1. Vytvoření strategického marketingového základu vás podpoří. Pevný marketingový základ je víc než jen analýza konkurence. A mnoho majitelů firem je natolik zaneprázdněno každodenním řízením, že si neudělají čas na naplánování dosažitelného a realizovatelného marketingového plánu, který jim pomůže posunout se vpřed.
  2. Zpřesněte příběh své značky a sdělení. Pro mnoho podnikatelů je obtížné definovat své sdělení. Vědí, kde chtějí skončit, ale nevědí, jak se tam dostat. Nejlepším začátkem je podívat se na to, kde se právě nacházíte. Provedení hodnocení vaší současné situace vám poskytne základ pro to, abyste zjistili, kam a jak chcete jít dál.

Jak vytyčit směr úspěchu na pět let a dále

Bez ohledu na to, kde se na své marketingové cestě nacházíte, je klíčem k úspěchu mít silné marketingové základy. Nevíte, kde začít? Nejprve budete potřebovat marketingový plán, který je jednoduše dokument, který popisuje vaše marketingové cíle a kroky, které potřebujete k jejich dosažení. Nejlepší způsob, jak začít, je vytvořit si vlastní marketingový plán a začít svou cestu.



Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články