Jak na segmentaci e-mailů



Zvyšte míru otevření e-mailů tím, že budete poskytovat relevantní a hodnotný obsah konkrétním skupinám publika.

Segmentace publika v e-mailové marketingové kampani je něco, čeho se majitelé malých firem často bojí – ale ve skutečnosti je segmentace e-mailových seznamů vlastně poměrně jednoduchý úkol. A určitě se dočkáte pozitivního dopadu.

A co víc, smyslem využívání e-mailu k marketingu pro vaše zákazníky (a potenciální zákazníky) je nabízet relevantní a včasné informace, které mají pro příjemce hodnotu.

Problém je, že jedna velikost obvykle nesedí všem. Takže zatímco všichni na vašem mailing listu mohou mít jednu věc společnou.vaše organizaceskutečnost je taková, že ne každý e-mail bude zajímat všem.

Věnování malého množství času tomu, abyste se dozvěděli, kdo jsou vaši ideální zákazníci (ICP – Ideal Customer Profile) a jak je můžete segmentovat, abyste jim mohli posílat zprávy šité na míru, se může v krátkém čase velmi vyplatit. Neil Patel upozorňuje, že segmentace e-mailů může zvýšit míru otevření o 203 procent!

A Zpráva společnosti HubSpot zjistila, že marketéři, kteří používají segmentované kampaně, zaznamenali až 760procentní nárůst příjmů.

Jak můžete s takovými výsledky ne přemýšlíte o segmentaci svých e-mailových kampaní?

Nenechte se zmást termínem „segmentace“.

Segmentace je jednoduše seskupení uživatelů, kteří mají podobné vlastnosti a potřeby.

Své zákazníky znáte. Vidíte rozdíly mezi zákazníky z určitých oblastí a způsobem, jakým u vás nakupují? Jaké informace můžete poskytnout, které by byly pro každou konkrétní skupinu nejdůležitější?

Máte skupinu odběratelů, kteří přišli přes jednu konkrétní vstupní stránku? Pokud ano, přizpůsobení zprávy podobné zprávě na vstupní stránce může dávat smysl.

To je v podstatě segmentace.

Několik nápadů, které vám pomohou přemýšlet o segmentaci

Ve skvělém článku o segmentaci e-mailů, HubSpot nadhodil několik nápadů, jak se podívat na segmentaci (nebo třídění) e-mailů. Mezi tato seskupení patří např:

  • Geografie
  • Věk
  • Pohlaví
  • Personalizace
  • Typ organizace
  • Odvětví
  • Pracovní funkce
  • Úroveň vzdělání
  • Nákupy nebo nákupní činnost
  • Návštěvnost akcí

Nejdůležitější jsou skutečně seznamy, které odpovídají vašim vlastním zákazníkům a vašemu prodejnímu procesu. A vy víte, jak vaši zákazníci nakupují, lépe než kdokoli jiný… tak o tom začněte přemýšlet!

Psaní e-mailů pro účely segmentace? Snadno!

Věřte tomu nebo ne, vytváření e-mailů pro segmentované publikum je mnohem jednodušší. než se snažit napsat e-mail, který by oslovil mnoho různých skupin najednou. Zamyslete se nad tím: Pokud máte skupinu podobně smýšlejících příjemců, může být vaše zpráva jednoduchá a silná a vytvořit jasný klik přes akci (CTA).

Vytvořením vysoce cíleného sdělení bude relevantnost pro podobně smýšlející příjemce vyskakovat ze stránky a bude působit mnohem osobněji než obecné sdělení pro masy.

Jak jsme hovořili v dřívějším příspěvku, vždy byste měli mít strategii pro každý e-mail ať už je segmentovaný, nebo ne. Tato strategie by měla být vždy v souladu s vaší celkovou obchodní strategií.

Možná budete chtít rozesílat e-maily na geograficky specifický seznam, pokud se v jejich blízkosti koná nějaká událost ve městě nebo státě. Pohlaví může mít velký vliv, pokud rozesíláte e-maily o výprodeji oblečení nebo obuvi.

Služby, které vaše malá a střední firma nabízí, mohou zahrnovat více než jedno odvětví, takže e-mail můžete vždy přizpůsobit na základě těchto údajů, stejně jako pracovní funkce (nápověda: generální ředitel pravděpodobně nebude mít stejnou bolest jako vedoucí projektový manažer).

Agilní a segmentovaný marketingový program dá trochu práce dopředu ale hodně se toho naučíte v průběhu práce a měli byste být schopni tyto informace využít k tomu, abyste byli agilní a mohli se v případě potřeby otočit.

„Dělejte nebo nedělejte. Žádné zkoušení.“ Yoda

Rozdělení seznamu do skupin nemusí být nutně obtížné. A v závislosti na tom, jaké programy používáte, to může být docela snadné.

Mnoho e-mailových programů má ve svých systémech zabudované značky, které umožňují třídění podle různých charakteristik. Nebo můžete mít možnost třídit uživatele na základě jejich minulé aktivity. A bonusové body získáte, pokud používáte systém CRM (Customer Relationship Management) pro třídění odběratelů, abyste jim mohli posílat vysoce cílené zprávy.

Zamyslete se nad tím: denně dostáváme příliš mnoho e-mailů. Všimneme si pouze těch e-mailů, které příjemci přinášejí užitek, ať už jde o slevu na budoucí nákupy nebo informace, které řeší bolestivé místo. Problém je v tom, že ne každý má stejnou bolest nebo nákupní zvyklosti.

Roztříděním odběratelů do skupin s podobnými charakteristikami tedy můžete vytvořit efektivní a užitečné sdělení, které přinese výsledky.

Závěr je, že můžete začít segmentovat své e-mailové publikum i těmi nejjednoduššími způsoby Začněte! Yoda by to schválil.

Některé další kroky

  1. Pochopte a definujte svůj trh. K tomu vám pomohou průzkumy, cílové skupiny a ankety, stejně jako historické údaje o prodeji.
  2. Rozhodněte se, jaká kritéria jsou pro segmentaci vašeho publika nejlepší. Například demografické, geografické, nákupní chování atd.
  3. Vytvořte si segmenty zákazníků v rámci systému CRM a nástroje pro e-mailový marketing. Nezapomeňte, že váš CRM je výchozím bodem pro sběr dat o publiku a měl by být synchronizován s vaším nástrojem pro e-mailový marketing.
  4. Otestujte svou segmentaci. Vytvořte e-mailovou kampaň, použijte segmenty a zkontrolujte údaje o zapojení. Jak efektivní je vaše segmentace ve srovnání s tím, jak jste předtím seskupovali publikum a cílili sdělení? Netrefíte se do svých metrik, proveďte drobné změny a pokračujte v testování.


Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články