Jak recenze pomáhají hodnocení firemního profilu Google



Není žádným velkým tajemstvím, že recenze na Googlu jsou velmi důležité, pokud jde o konverzi online kontaktů pro vaši firmu. Lidé za své peníze tvrdě pracují a raději nakupují u firem, kterým důvěřují.

Právě zde vstupují do hry online recenze… a dále recenze Google. Podle průzkumu provedeného v roce 2021, ohromujících 81 % spotřebitelů uvedlo, že čte recenze na Googlu, což je o 20 % více než v předchozím roce. Z údajů také vyplývá, že spotřebitelé jsou ochotni utratit cca. 30 % více na společnost s pozitivními recenzemi. Dá se tedy říci, že osobní doporučení mají ve světě prodeje obrovský význam a je důležité je využít v podobě recenzí na Googlu.

Mnoho lidí však nerozumí všem různým aspektům, pokud jde o recenze Google, ani tomu, jak je správně využít, aby co nejlépe posílili svou online prezentaci. Získání velkého množství vícehvězdičkových recenzí na platformách, jako jsou Google a Yelp, pomůže převést vaši viditelnost na webu na skutečné potenciální zákazníky nebo prodej, ale jak to vlastně funguje? V tomto článku si povíme o jiném způsobu využití recenzí, který vám pomůže optimalizovat váš firemní profil na Googlu.

Jak funguje firemní profil Google a recenze Google?

Když potenciální zákazníci vyhledávají místní informace nebo nakupují online, lokální SEO vyhledávač Google často nejprve vyhledá název nebo názvy firem a všechny související firemní profily Google. Řekněme tedy, že hledáte například místní nehtové studio. Pokud zadáte do Googlu „Nehtové salony v mém okolí“, zobrazí se mapy Google spolu se všemi místními podniky, které odpovídají kritériím vyhledávání, spolu se všemi recenzemi těchto podniků na Googlu. Ty, které mají firemní profil Google, se zobrazí nahoře, například takto:

Pokud tedy chcete zlepšit své pozice v místním vyhledávání, je důležité A) mít na Googlu nastavený firemní profil a B) požádat zákazníky, aby zanechali recenze.

Recenze hrají velkou roli v nákupních trendech, a protože většina zákazníků používá Google k vyhledávání produktů nebo podniků, je velmi důležité získat zpětnou vazbu od zákazníků, protože dobré recenze nejenže pomáhají informovat ostatní kupující o vašem produktu nebo službě, ale pomáhají i vašemu umístění v Google. Stručně řečeno: čím více recenzí na Googlu získáte, tím více se budete zobrazovat v místních výpisech.

Stále nejste přesvědčeni? Zde jsou některé z hlavních výhod vytvoření firemního profilu:

  1. Lepší hodnocení. Založením firemního profilu se zaregistrujete do služby Google My Business, což výrazně zlepší výsledky vaší firmy ve vyhledávačích. Služba Google Moje firma se navíc neustále vyvíjí, stejně jako celé místní vyhledávání… což je v dnešním prostředí digitálního marketingu klíčová součást.
  2. Snadná správa. Majitelé firem mohou snadno přidávat fotografie nebo videa, odkazovat na sociální sítě nebo nabízet zákazníkům možnost zasílání přímých textových zpráv a rychle upravovat údaje o své firmě… zdarma!
  3. Zlepšení komunikace se zákazníky. Firemní profil umožňuje přihlásit se k odběru oznámení, abyste mohli rychle reagovat na recenze zákazníků, což pomáhá firmám dohlížet na správu reputace a rychle řešit případné negativní recenze.

Jak pomáhají recenze optimalizovat firemní profil Google?

Zjednodušeně řečeno, pomocí marketingu a reklamy na bázi vyhledávání se snažíme společnosti Google sdělit dvě velmi důležité věci:

  1. Co dělá majitel firmy a
  2. Kde majitel firmy dokončuje svou činnost (pokud jste firma založená na službách).

Silná recenze na Googlu splní obě tyto věci. Ale proč na tom záleží? Podívejme se na to blíže:

#1. Recenze zákazníků zlepšují viditelnost

Efektivní využití recenzí zajistí, že potenciální zákazník ví, kdo jste, kde se nacházíte a co poskytujete. Toho lze dosáhnout prostřednictvím několika různých strategií. Za prvé, na profilu Google existuje několik různých sekcí, které lze vyplnit, optimalizovat a přepracovat. Produkty přicházejí a odcházejí, ale recenze jsou jednou z mála věcí, které přetrvávají, protože jsou nedílnou součástí dalších velmi používaných prvků Google: včetně map Google a vyhledávače Google.

Je zřejmé, že pokud již máte dobré recenze na Googlu, je to silná stránka. Ale co mají recenze společného s ve skutečnosti zviditelnění ve vyhledávání?

Když někdo napíše recenzi na vaši firmu, často odkazuje na nějakou službu nebo produkt, který vaše firma poskytla. Kromě toho se někdy odkáží:

  • Místo bydliště (což napomáhá místnímu vyhledávání a klíčovým slovům).
  • Kde se váš podnik nachází a (což se zobrazuje na mapách Google – velmi užitečné pro ty, kteří hledají místní podnik).
  • Zboží nebo služby, které zakoupili (což pomáhá konverzi na váš web nebo stránky sociálních médií)Tyto recenze mohou pomoci dalším zákazníkům při místním vyhledávání, což konkrétně pomáhá lidem najít váš podnik a koupit váš produkt.

#2. Recenze zákazníků zlepšují místní hodnocení a výsledky vyhledávačů

Google všechny tyto informace ukládá ve formě klíčových slov. Když je potenciální zákazník online, společnost Google všechny tyto údaje sleduje a nakonec se stanou součástí databáze, na kterou se odkazuje algoritmus vyhledávání Google. Jakmile je recenze zveřejněna, pravděpodobně zůstane navždy na vašem firemním profilu Google. Proč je to ale tak důležité?

Zde je několik hlavních důvodů:

1) Díky počtu recenzí a vašemu hvězdičkovému hodnocení se ostatní zákazníci dozvědí, jak se ostatní nakupující cítili.

2) Nakupující mohou přímo z vašeho profilu na Googlu odkazovat na vaše služby/produkty a zjistit, kde se nacházíte, a

3) Vaše recenze ovlivňují výsledky vyhledávání a neustále zlepšují vaše pozice na Googlu.

Stručně řečeno: čím více informací o vaší firmě získá veřejnost, tím lépe budete moci dlouhodobě optimalizovat svůj firemní profil na Googlu a tím větší viditelnost ve vyhledávání získáte.

To samozřejmě závisí také na tom, jak pozitivní jsou vaše recenze. Pokud jsou vaše recenze na Googlu obecně dobré, má to tendenci přinést více potenciálních zákazníků a prodejů. Negativní recenze může mít dopad na vaše Ale teď je otázka, jak kontrolujete množství a kvalitu recenzí, které dostáváte?

Jak získat více recenzí?

Požádejte o ně! Existuje mnoho způsobů, jak můžete své klienty motivovat k tomu, aby zanechali recenze. Můžete nabídnout slevy nebo dárky nebo jednoduše po nákupu poslat automatický e-mail s odkazem na stránku s recenzemi.

Pro každou firmu je správa reputace klíčová. Ve světě marketingu je známo, že pokud budete o recenze žádat důsledně a efektivně, budete mít pozitivnější recenze. Když žádáte o recenze, můžete se také zeptat, zda může klient nebo zákazník uvést reference na vámi poskytnutou službu.

Pokud s tím souhlasí, můžete počítat s další instancí recenze na konkrétní službu nebo produkt ve vaší firmě na Googlu, což zase pomůže ostatním zákazníkům udělat si jasnější představu o vaší sadě nabídek. Nicméně (a to je rozhodující): Nezapomeňte na své recenzenty reagovat!!

Zde vstupuje do hry aspekt řízení. Ať už obdržíte pozitivní nebo negativní recenze a bez ohledu na to, zda s jejich hodnocením souhlasíte, či nikoliv, reakce na vaše zákazníky je pro vaši pověst – online i mimo ni – zásadní. Doporučujeme podnikům (zejména těm malým), aby reagovaly na každou napsanou recenzi.

Drobné detaily správy reputace si necháme na jiný článek, ale vězte, že reakce na recenze také dále optimalizuje váš profil. Jak? Stejným způsobem, jakým může nakupující odkazovat na službu a zeměpisnou polohu, ve které se služba uskutečnila, můžete nyní podobnou věc udělat i vy se svými odpověďmi. Čím více přirozené aktivity se na profilu Google objeví, tím lépe se bude dařit zeměpisným a klíčovým slovům, což znamená, že tím lépe se bude váš firemní profil zobrazovat ve výsledcích místního vyhledávání.

Shrnutí

Toto je jen špička ledovce, pokud jde o zlepšení optimalizace vašeho firemního profilu Google. Navíc správa reputace a sledování recenzí by pravděpodobně mohly být samostatným oborem – v některých případech jím i jsou! Zde uvedené informace vám mají jednoduše pomoci nastartovat proces optimalizace.

Existuje spousta strategií, které můžete vyzkoušet, a doporučujeme vám, abyste na to mysleli jako na průběžnou práci. Ale bez ohledu na to, jaký plán činnosti se rozhodnete přijmout nebo vynechat, nezapomeňte svůj profil udržovat co nejaktivnější!

Čím větší aktivita a čím účinnější zmínky o klíčových slovech a geografii, tím větší bude váš dosah a v konečném důsledku i konverze.



Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články