Analýza angažovanosti: Udržujte své zákazníky, aby se k vám vraceli



Jedním z nejsilnějších nástrojů, které můžete použít při realizaci svého marketingového plánu, je e-mailová komunikace se zákazníky. Ano, čtete správně: E-mail.

E-mail funguje v tandemu s CRM, značkou a online prezentací

Vaši zákazníci se přihlásili k odběru vašich e-mailů, takže víte, že mají o váš produkt nebo službu zájem. Teď už stačí jen zjistit další podrobnosti o těchto zájmech při realizaci marketingového plánu.

Protože e-mail je skvělý způsob, jak získat údaje o tom, jak jsou vaši čtenáři zapojeni, má pro malé a střední podniky smysl zapojit své zákazníky kromě e-mailu také pomocí základních nástrojů, jako je např:

Správa vztahů se zákazníky (CRM). Provedení e-mailu je poměrně levné, ale můžete z něj získat velké množství dat, která lze vložit do systému CRM. Získané údaje můžete v případě potřeby upřesnit a upravit obsah a výzvy k akci (CTA). Data ze systému CRM pak můžete použít k segmentaci e-mailového publika pro ještě personalizovanější obsah e-mailů.

Identita značky. Vaše e-maily mohou také odrážet a posilovat vaši značku. Je to vaše příležitost vyprávět svůj příběh a odrážet hodnoty, které vás odlišují od konkurence. Od obrázků a grafiky až po samotný obsah se budete muset držet své značky a dát čtenářům o sobě vědět více.

Přítomnost na internetu. Pomocí e-mailu posílejte čtenáře na své webové stránky – centrum vaší online prezentace. Vaše webové stránky jsou vstupními dveřmi k vašemu prodeji a marketingu, apokud se vám podaří nasměrovat e-mailové publikum na vaše stránky, můžete zjistit, co je nejvíce zajímá nebo kde nejvíce komunikují.

E-mail je relevantní a osobní

Ano, někteří lidé mají pocit, že e-mail se všemi konkurenčními komunikačními platformami ztratil svůj náskok… ale výzkumy říkají něco jiného!

E-mail je mnohem efektivnějším způsobem komunikace se zákazníky a bylo prokázáno, že má na návratnost investice 44 dolarů na každý 1 dolar které vynaložíte na e-mailový marketing. Takovou návratnost investice je těžké odmítnout.

Na rozdíl od sociálních médií, kde vaše příspěvky mohou, ale nemusí zákazníci vidět, e-mail jde přímo do jejich schránky, což se může rychle změnit potenciální zájemce v aktivní zákazníky. U zákazníků, kteří vás již znají, se může stát, že se aktivněji zapojí, když se o vás dozvědí.

Jakmile se dostanete do schránky, je na vás, abyste své publikum přesvědčili, že vaše e-maily stojí za přečtení. Podle Campaign Monitor, je důležité zajistit, aby vaše e-maily splňovaly následující požadavky:

  1. Vyprávějte příběh. Využijte obsah a zapojte své „proč“, abyste vyprávěli dynamický příběh. Pomůže vám to navázat kontakt s publikem na osobní úrovni a udržet jeho zájem o sledování vašich dalších e-mailů.
  2. Používejte odvážný jazyk. Mějte výrazný předmět, který vaše zákazníky zaujme a přiměje je e-mail otevřít.
  3. Používejte soudržnou značku. Vyladěný, profesionální design, který je příjemný a snadno ovladatelný (pro uživatele mobilních zařízení i stolních počítačů), je klíčem k opakovaným návštěvníkům. d
  4. Nabídněte personalizovaný obsah. Personalizace není jen o použití jména. Vaše publikum chce a očekává obsah, který . Proto je důležité přizpůsobit svá sdělení segmentovanému publiku.

Udržení zákazníků má pro vaši firmu velkou cenu

Jako malá nebo střední firma víte, že získávání nových zákazníků je životně důležité. Statistiky však neustále ukazují, že udržet si stávajícího zákazníka se vyplatí. Ve skutečnosti může získání nového zákazníka stát pětkrát více než udržení stávajícího zákazníka. Udržet si stávající zákazníky ve spojení s vaší firmou je tedy životně důležité.

Se stávajícími zákazníky můžete zůstat v kontaktu mnoha různými způsoby, například jim můžete nabídnout slevu na budoucí nákup, připomenout jim blížící se termín servisu nebo je dokonce požádat o recenzi, kterou by mohli zveřejnit na webu Google My Business nebo na svých vlastních webových stránkách.



Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články
Přečíst více

Jak na segmentaci e-mailů

Zvyšte míru otevření e-mailů tím, že budete poskytovat relevantní a hodnotný obsah konkrétním skupinám publika. Segmentace publika v…