CRM pro malé firmy
Velký marketingový základ znamená, že víte, kam chcete dojít, a znáte nástroje, které vám pomohou se tam dostat. CRM (řízení vztahů se zákazníky) pro vaši malou firmu je jedním ze způsobů, jak se tam dostat.
Možná si říkáte, proč byste měli potřebovat CRM pro malou firmu, abyste mohli řídit vztahy se zákazníky? To je správná otázka… a není příliš těžké na ni odpovědět.
Prvním krokem je silný marketingový základ
Pro začátek je třeba říci, že malá nebo střední firma (SMB), která se nejen podívala na své marketingové základy, ale ví, kam se chce dostat (a jaké nástroje ji tam dovedou), je v čele své konkurence.
Být podnikatelem obvykle znamená, že několik lidí nosí mnoho klobouků, včetně vašich marketingových a obchodních pracovníků. Nemáte velký štáb lidí, kteří by se starali o všechny detaily. Proto přichází na řadu CRM.
CRM staví zákazníka do centra vašeho úsilí
Říká se, že udržování kontaktu se zákazníky je záchranným lanem každé firmy.
Podle Časopis Forbes, zotavení ze současné hospodářské krize způsobené pandemií COVID-19 bude dosaženo udržením zákazníků… ne získávání zákazníků. CRM je ideálním nástrojem pro zlepšení udržení zákazníků.
Tento názor podpořil i Natalie Severino, viceprezidentka pro marketing ve společnosti Chorus.ai, v Hubspot když předpověděla jedinou věc, která umožnila malým a středním podnikům přečkat ekonomické bouře v posledních měsících: schopnost společnosti postavit své zákazníky do centra svého úsilí.
Takže mít CRM, které vám umožní automatizovat toto úsilí zaměřené na zákazníkan by mělo být jednou z prvních věcí, které uděláte, když začnete s marketingovým plánem. Zde je důvod:
Centrální databáze. Účelem nástroje CRM nebo databáze je spravovat všechna data o zákaznících na jednom centrálním místě, abyste měli lepší přístup k informacím o klientech a mohli je lépe organizovat, lépe sloužit svým zákazníkům a zvyšovat své hospodářské výsledky.
Správa všech údajů o zákaznících tímto způsobem zefektivní vaše úsilí a může také poskytnout platformu pro všechny vaše příchozí a odchozí marketingové aktivity.
Centrální komunikační platforma. Konzistentní komunikací můžete dále zvýšit retenci zákazníků a díky CRM budete vědět, co a kdy každý zákazník obdržel. Všichni vaši zaměstnanci navíc uvidí, kteří zákazníci obdrželi které informace, takže nedojde k duplicitě.
Identifikujte a prodávejte nízko visící ovoce. Protože systém CRM umožňuje analyzovat preference a minulé akce vašich zákazníků, můžete identifikovat služby nebo produkty, o které mohou mít v současné době zájem nebo o které mohou mít zájem v budoucnu. Vaši zákazníci s největší pravděpodobností chtějí nabídky, které se vztahují k jejich současné situaci, a váš CRM jim to může umožnit.
Zadávání dat a automatické upozorňování. Díky správnému nástroji CRM nemusí vaši zaměstnanci trávit hodiny zaznamenáváním telefonních hovorů, e-mailů a dalších typů kontaktů: Všechny tyto údaje budou shromážděny ve vašem CRM. V případě potřeby pak lze prodejcům automaticky připomenout, aby zákazníka sledovali.
Segmentace zákazníků. Zákazníci dnes očekávají, že jejich zkušenost s vaší společností bude bezproblémová. Segmentace zákazníků znamená, že je můžete třídit podle lokality, velikosti společnosti nebo fáze obchodu – mimo jiné podle dalších charakteristik. Když to uděláte s vaším CRM, budete pokračovat v personalizaci zákaznické zkušenosti, aby byla smysluplnější, relevantnější… a bezproblémová!
CRM může zvýšit vaše zisky
Protože CRM vám může kdykoli ukázat, kde se vaši současní a potenciální zákazníci nacházejí v prodejním cyklu, můžete jednat mnohem rychleji – a neztratit prodej kvůli nečinnosti nebo nedostatečné organizaci.
Ve skutečnosti v článku na DestinationCRM.com, jeden z generálních ředitelů poznamenal. že nástroje CRM mohou pomoci zvýšit prodej až o 29 procent, produktivitu prodeje až o 34 procent a přesnost předpovědi prodeje o 42 procent.
Tato čísla je těžké ignorovat.