Segmentace publika: CRM pro e-mailový marketing
Jaký je nejlepší způsob, aby vaše e-maily byly hodnotné a užitečné… a ziskové? Použití systému CRM pro e-mailový marketing k segmentaci publika do podobných skupin lidí s podobnými zájmy.
Když přemýšlíte o vytvoření e-mailové kampaně, jedním z vašich cílů je, abyste ne aby příjemci po obdržení zprávy stiskli tlačítko „unsubscribe“.
Zpráva společnosti HubSpot zjistila, že marketéři, kteří používají segmentované kampaně, zaznamenávají až 760% nárůst příjmů.
Jen málokterý majitel firmy by si chtěl takové zvýšení nechat ujít.
Segmentace je nová personalizace
Většina vašich zákazníků dnes hledá vysoce personalizovanou zkušenost. Očekávají, že všechny podniky bez ohledu na velikost se na ně budou dívat jako na jednotlivce. Očekávají také, že jejich zkušenost s vaší společností bude bezproblémové.
Snažte se, aby každý e-mail, který rozesíláte, byl pro každého uživatele pozitivním a relevantním zážitkem! Rozesíláním e-mailů, které některé členy skupiny nezajímají, riskujete, že si znepřátelíte velkou skupinu svých zákazníků nebo potenciálních zákazníků.
Pokud například prodáváte pánské a dámské oblečení, můžete chtít pomocí e-mailové kampaně podpořit prodej některých svých výrobků. Pomocí systému CRM můžete zákazníky roztřídit do demografických skupin, které budou mít podobné charakteristiky.
Nejprve vznikne přirozená segmentovaná skupina, protože v jedné skupině propagujete oblečení pro muže a v druhé pro ženy. Pak ale můžete mít zákazníky na Floridě a v Minnesotě. Pro jižanskou základnu byste pravděpodobně inzerovali šortky a trička, zatímco pro klienty ze severu byste mohli mít výprodej zimních bot.
Pokud půjdete ještě hlouběji, možná budete chtít svůj e-mailový marketing rozdělit podle věkových skupin a propagovat oblečení, které oslovuje určité věkové skupiny, například starší ženy nebo muže ve věku 18-24 let.
Pomocí systému CRM můžete třídit podle těchto jedinečných kvalifikačních znaků a vytvářet e-mailové marketingové kampaně, které osloví lidi, jimž je posíláte.
Mezi další typy segmentace, které můžete vytáhnout ze svého CRM pro e-mailový marketing, patří životní styl, koníčky, pracovní pozice nebo dokonce příjem.
Segmentace není jednoduchá… ale pomáhá.
Nyní jste si tedy možná vytvořili segmentační seznamy, abyste si usnadnili segmentaci publika, a to je skvělý začátek. Jakmile však segmentaci publika provedete, budete se muset zaměřit na tvorbu skvělých e-mailů.
Skvělý e-mail je takový, který má lákavý předmět, je dobře napsaný a oslovuje konkrétní publikum, které jste se rozhodli oslovit.
Umět napsat dobrý předmět a obsah je dovednost, kterou může být náročné získat. Proto vám při práci na oslovení publika pomůže najít někoho, kdo má skvělé schopnosti psaní. Může to být někdo z vaší kanceláře, nebo budete muset najít externího autora.
Zajištění dobře napsaných e-mailů, které lákají k otevření, je však stejně důležité jako vaše schopnost segmentovat publikum.
Lepší péče o potenciální zákazníky prostřednictvím e-mailu
Pokud někdo řekl, že od vás chce dostávat e-maily, musíte si být jisti, že e-maily, které posíláte, jsou takové, které zasahují jeho konkrétní bolestivé body.
Jakmile budete schopni segmentovat své publikum, můžete začít používat e-mail k jeho výchově. Tyto potenciální zákazníky/zákazníky tak posunete směrem k nákupu vašeho produktu nebo služby.
Tím, že segmentovanému publiku nabídnete zajímavé informace, které jsou pro ně v daném okamžiku užitečné, vytvoříte pomocí systému CRM efektivní snahu o generování potenciálních zákazníků.
Máte „jedinečné osobnosti kupujících“, které jste identifikovali jako představitele klíčových skupin vašich zákazníků? Pokud ne, může vám při tvorbě obsahu pomoci vytvoření těchto polofiktivních postav, které budou představovat části vašeho publika. Může se dotýkat jejich cílů, zájmů, dokonce i jejich marketingových spouštěčů (identifikace klíčových událostí v životním cyklu zákazníka, jako jsou například blížící se narozeniny).
Systém CRM vám může pomoci tyto persony sledovat. A mít tyto informace může být neocenitelné, protože objevíte trendy a vzorce informací.
Budete se moci zaměřit na zákazníky, kteří mají o vaši firmu největší zájem, a nabídnout jim vhodné e-maily. Najednou se vaše práce na jejich získávání jako nových zákazníků stane mnohem snazší.
Někdy… sociální sítě
SalesForce upozorňuje, že díky využití e-mailu je použití vašeho CRM pro segmentaci 40krát účinnější při získávání zákazníků než Facebook nebo Twitter. Proto je primárním cílem zajistit, abyste v e-mailu používali svůj CRM pro segmentaci. Přidání prvků sociálních médií může být sekundárním cílem oslovení vašich zákazníků.
V případě e-mailu a sociálních médií to opravdu není situace buď, anebo. Veškeré informace, které můžete shromáždit, vám mohou pomoci zjistit více o zájmech vašich zákazníků. Můžete tedy vyzkoušet cílenou e-mailovou kampaň, která bude obsahovat klíčové informace, které mohou vaši uživatelé ihned zveřejnit na Twitteru.
Neil Patel představil v jedné případové studii, že použití Pinterestu k tomu, aby uživatelé mohli připnout nákup v e-mailové kampani, vedlo k 70procentní míře otevření a 18procentní míře prokliku (CTR).
Prostě to udělejte!
I když s CRM začínáte, stojí za to vyzkoušet základní segmentaci e-mailů a analyzovat výsledky. A jakmile začnete tu a tam sbírat znalosti, začnete vidět další možnosti.
Klíčem je začít s dosažitelnými cíli a často je přehodnocovat. Získávání zpětné vazby prostřednictvím systému CRM vám poskytne informace, které vám zajistí, že jste na cestě k marketingovému úspěchu. Získáte tím také úžasnou výhodu, že budete agilní a snížíte plýtvání marketingovými dolary.