Strategie e-mailového marketingu: Udržení zákazníků



Většina z nás, kteří máme malé až středně velké firmy, často ztotožňuje marketing se získáváním potenciálních zákazníků. A to JE důležitá součást podnikání.

Ale jedna důležitá oblast, kterou mnozí neberou v úvahu, jsou jejich stávající zákazníci: ti loajální, případně celoživotní zákazníci, kteří u vás mohou potenciálně nakupovat znovu a znovu.

E-mailový marketing je ideálním řešením. Nejenže je to poměrně levný marketingový nástroj, ale je založen na datech, což znamená, že můžete rychle sledovat a měřit svůj úspěch a podle potřeby jej měnit, aniž byste museli utrácet příliš mnoho času nebo peněz! Ve skutečnosti můžete za každý vynaložený 1 dolar očekávat návratnost zhruba 38 dolarů, podle společnosti Hubspot.

Kdo je tedy prvotní cílovou skupinou vaší nové e-mailové marketingové strategie? CampaignMonitor říká, abyste byli opravdu dobří v komunikaci se svými zákazníky, které nyní máte. Víte, že vás mají rádi a pravděpodobně od vás chtějí slyšet více.

Získání nového zákazníka může stát 5x více než udržení stávajícího. zákazník, proto udržujme stávající zákazníky ve spojení s vaší firmou.

Poznámka na okraj: Používání nástroje CRM (řízení vztahů se zákazníky) vám poskytne výhodu v tom, že budete moci efektivně cílit na správné zákazníky prostřednictvím segmentace zákazníků.

Přemýšlejte o tom: vnímání je realita. Forbes uvádí, že 68 % zákazníků odchází, protože vnímají, že se o ně podnik nezajímá. Čtěte dál… přinášíme vám několik nápadů, jak pomocí e-mailového marketingu ukázat, že vám na nich záleží.

Srdečně vás přivítejte

Dobře, takže jste získali několik dychtivých zákazníků, kteří se přihlásili k odběru vašeho e-mailu. Co bude dál?

Jednou z prvních věcí, které musíte při práci na e-mailové kampani pro udržení zákazníků udělat, je poslat opravdu dobře zpracovaný uvítací e-mail. Nabídnout nějaký obsah na míru, který pro ně vyřeší nějaký problém, nebo vytvořit personalizovanou nabídku jsou skvělé způsoby, jak dát zákazníkům najevo, že si jich vážíte. Pamatujte, že vnímání je realita.

WordStream uvádí, že uvítací e-maily generují o 320 % vyšší příjmy než jiné typy propagačních e-mailů. Ano, čtete správně… 320 %!

Dejte tedy svým odběratelům pocit, že jsou vítáni a že si jich vážíte… nakonec se vám to vyplatí.

Přátelské připomenutí… nebo lákavá nabídka

Vaši zákazníci si vyžádali zprávu od vás, tak je nezklamte.

Příspěvek na blogu od Marketo Engage společnosti Adobe navrhuje, abyste kontaktovali své odběratele, pokud se v jejich okolí chystá nějaká událost. Nebo jim můžete nabídnout upozornění, pokud dojde ke změně produktu nebo služeb vaší společnosti.

Dalším nápadem je nabídnout promo kód k upsellingu zboží nebo nabídnout obsah, který se týká jejich bolestivých míst. Většina lidí se přihlašuje k odběru e-mailů, protože chtějí být v obraze ohledně vašich produktů nebo chtějí speciální, zasvěcené nabídky.

Protože už jsou vašimi zákazníky, máte o nich spoustu informací, které vám umožní přizpůsobit jim své sdělení tak, aby bylo poutavé a zvýšilo jejich loajalitu.

Zamyslete se například nad narozeninovou e-mailovou nabídkou. Campaign Monitor uvádí, že narozeninové e-maily jsou jedny z nejúčinnějších e-mailů které můžete poslat. Mohou generovat o 342 % vyšší příjmy než běžné propagační e-maily a mají o 481 % vyšší míru transakcí. To je docela značná návratnost u e-mailu, který by mnozí mohli odepsat jako snahu o “dobrý pocit”.

Zeptejte se “Jak se nám daří?” Pravidelně

Jedním z cílů e-mailového programu pro udržení zákazníků je, aby se vaši zákazníci cítili jako zasvěcení.

Jedním z nejlepších způsobů, jak toho dosáhnout, je požádat je o zpětnou vazbu. Pokud vaše malá a střední firma vyrábí nějaký produkt, požádejte je o recenzi produktu nebo o svědectví. Ujistěte se, že máte jasno v tom, kam mají jít, aby mohli recenzi zanechat, a co nejvíce jim to usnadněte. Dejte jim přímý odkaz!

Tím, že zákazníka požádáte, aby napsal recenzi, dáváte najevo, že si vážíte jeho zpětné vazby, a s největší pravděpodobností získáte pozitivní recenzi online.

Pokud nabízíte služby, můžete vytvořit průzkum, abyste zjistili více o tom, co vaši zákazníci chtějí. Opět platí, že průzkum musí být krátký a stručný, a také nezapomeňte podat zprávu s výsledky (další záminka k zaslání e-mailu zákazníkům!).

Tímto způsobem zapojíte své zákazníky a zároveň máte velkou šanci získat od nich cenné informace.

Zjistěte, jak si stojíte

Zde přichází ke slovu strategie e-mailového marketingu, která je skvělým způsobem, jak udržet své stávající zákazníky spokojené a ve spojení s nimi, a to nákladově efektivním způsobem založeným na datech. Protože vaši příjemci jsou již vašimi zákazníky, máte k dispozici data potřebná ke sdílení opravdu skvělého cíleného obsahu!



Total
0
Shares
Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Podobné články