Jaká je tedy vaše silná stránka v oblasti marketingu? Jsou to často každodenní problémy, které brání majitelům firem v budování silného a udržitelného marketingového programu. Mnozí majitelé malých a středních podniků prostě nemají dostatek času nebo zdrojů na efektivní vyhodnocení – natož na realizaci – skvělého strategického plánu.
Znáte tedy všechny silné a slabé stránky svého marketingu? Jak si váš program stojí? Máte nějaké problémy, které byste rádi řešili, ale nevíte jak?
Tak se uklidněte. Máte to. Nemusíte být dokonalí, ale musíte se ujistit, že váš marketingový program pro vás funguje. Naštěstí existují kroky, které můžete podniknout, abyste svůj marketingový program dostali do skvělé formy.
Vědět, kde začít
Je těžké být odborníkem na všechno, proto zvažte využití důvěryhodného zdroje, který vám pomůže. Může to být jeden člověk, agentura nebo jiný typ dohody, ale mít takovou pomoc při plánování (a realizaci) marketingu vás může velmi odlehčit od každodenní práce.
Pro začátek je důležité, abyste vy i všichni, kdo se podílejí na tvorbě strategického plánu, znali příběh vaší značky. Proč jste začali podnikat? Jakou mezeru na trhu jste chtěli zaplnit?
Když budete vědět, čím se odlišujete od ostatních, pomohou vám zákazníci, aby vás poznali a důvěřovali vám. Víte, jakou hodnotu nebo potřebu poskytují vaše výrobky nebo služby, kterou vaši konkurenti nemají? To se může časem změnit, ale když budete vědět, jaká je tato hodnota nyní, pomůže vám to zjistit, kam by se vaše marketingová strategie mohla ubírat,
Určení nejlepší cesty vpřed
Zde je velmi užitečný tip, jak se pohnout z místa: Zjistěte, kde se nachází mezery ve vašem marketingovém základu a pak se je snažte zaplnit. Díky tomu začnete chápat, kam se musíte posunout a co musíte udělat.
Zeptejte se sami sebe, co děláte lépe než vaši konkurenti? To je vaše silná stránka a „superschopnost“, o které můžete uvažovat, že se jí budete věnovat více.
Všímáte si u svých potenciálních zákazníků nějakého vzorce námitek? Kdybyste udělali něco jiného, koupili by si váš produkt? Možná zvažte, že se jedná o slabinu, kterou můžete proměnit v silnou stránku. Je to skvělá zpětná vazba a důležitá informace pro vás!
Porozumění vašim nástrojům
Existují doslova stovky různých typů nástrojů, které můžete použít ke komunikaci se svým publikem, od sociálních médií přes loga až po webové stránky. Klíčové je, že musíte korelovat přímou vazbu mezi vaší firmou a zákazníkem.
Ne každý nástroj tedy bude pro vás a vaši firmu vhodný. Budete muset znát své zákazníky a vědět, jakým způsobem od vás chtějí získávat informace.
A samozřejmě budete muset znát sadu nástrojů, které máte k dispozici. Většina podniků používá kombinaci marketingových nástrojů v závislosti na svých cílech a na svém konkrétním publiku. Existuje celá řada typů nástrojů které můžete použít, včetně:
- Tisková reklama
- Digitální marketing
- Optimalizace pro vyhledávače (SEO)
- Marketing na sociálních sítích (SMM)
- Tiskové zprávy (PR)
- Komerční reklama
- Věrnostní programy pro zákazníky
- Řízení pověsti značky
- Event marketing
Pokud jsou například vaši zákazníci na Facebooku, proč byste tam nechtěli být také? Dávají vaši zákazníci přednost e-mailu? Nebo má smysl reklamní kampaň v tisku? Neexistuje jediná správná odpověď, protože bude záviset na vaší jedinečné skupině zákazníků.
Definování vašeho sdělení
I se všemi nejlepšími nástroji na světě musíte mít silné marketingové sdělení, které bude rezonovat s vaším publikem.
Hubspot definuje marketingové sdělení jako „slova, kterými komunikujete se svým publikem, abyste ho přesvědčili, aby s vámi uzavřelo obchod.“ Ve skutečnosti je pro splnění vašich obchodních cílů zásadní, aby toto sdělení bylo správné. Může to být rozdíl mezi získáním nového zákazníka nebo jeho ztrátou u konkurence.
Vaše marketingové sdělení je to, co osloví vaše publikum a snad i vybuduje důvěru ve váš produkt nebo službu. Pokud jste si již udělali domácí úkol a stanovili své identitu značky, budete mít příběh, se kterým se vaše publikum může ztotožnit.
Identita vaší značky by měla úzce korelovat s vaším marketingovým sdělením. Pomocí svého sdělení můžete vytvořit emocionální spojení se zákazníky a ukázat jim, co je pro ně výhodné.